Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

2025 yılının en yenilikçi şirketi belli oldu

Yenilikçi girişimlerin yer aldığı 13 yıldır CNBC tarafından hazırlanan Disruptor 50 listesi açıklandı.

Kazaları azaltacak devrim niteliğinde yenilik: Araçlara ‘yeşil ışık’ geliyor

Trafik kazalarını azaltmak amacıyla sürdürülen çalışmalara bir yenisi eklendi. Bilim adamları, araçların önüne yerleştirilecek ek bir yeşil ışık sisteminin kaza riskini önemli ölçüde düşüreceğini ortaya koydu.

Nvidia’nın üst yöneticisinden yapay zekaya yönelik çağrı

Kaliforniya merkezli çip üreticisi Nvidia’nın Kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Jensen Huang, yapay zekanın büyük bir hızla geliştiğini belirterek, “Bu kadar hızlı gelişen bir teknoloji karşısında hayatta kalmanın yolu, ona adapte olmak.” dedi.

Yapay zeka ‘çöp içerik’ treni hız kesmiyor: Yeni model ‘Mirage Studio’ ile sahte aktörler ve kolay video üretimi tartışma yarattı

‘İfade gücü yüksek’ ve ‘canlı gibi görünen aktörler’ vaat eden model, özellikle sosyal medya için ‘çöp içerik’ üretimini kolaylaştıracağı ve fikri mülkiyet sorunlarını artıracağı endişelerini beraberinde getirdi. Video üretimi alanındaki hızlı …

Android telefonunuzun artık yapamayacağı 3 şey

Google’ın yeni Android güncellemesi ile birlikte telefonda üç önemli değişiklik yapıldı. Artık bunları yapamayacağız.

Mayıs ayında otomotiv pazarı tavan yaptı: İşte en çok satan 10 marka

Otomotiv sektörü mayıs ayında tüm zamanların en yüksek satış seviyesine ulaşırken, 2025’in ilk beş ayında Türkiye’de en çok tercih edilen markalar da belli oldu.