Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Susuzluğa karşı bir umut daha

Bilim insanları, dünyanın en acil sorunlarından biri olan temiz içme suyuna erişim için güç kaynağına ihtiyaç duymadan, havadaki nemden su toplayabilen özel bir atmosferik su hasadı cihazı geliştirdi. MIT Laboratuvarı’ndan mühendis Chang Liu’nun …

Satın aldığı araba yeni evine kendi kendine geldi

Son dönemde düşen satışlarla mücadele eden Tesla, bu kez adını dünyanın ilk otonom araç teslimatı ile duyurdu. İnternet üzerinden verilen Tesla araç siparişi, 30 dakikalık mesafeyi kendi kendine kat ederek yeni evine ulaştı.

Samsung’un yeni katlanabilir modellerina ait görüntüler sızdırıldı

9 Temmuz’daki Unpacked etkinliğine hazırlanan firmanın yeni telefonuna ait görüntüler duyurusundan yaklaşık iki hafta önce ortaya çıktı.

Meta ve Oakley’den yeni akıllı gözlük

Meta, Ray-Ban ortaklığından sonra şimdi de gözlük markası Oakley ile birlikte yeni nesil akıllı gözlüklerini tanıttı.

Bruce Lee, Yapay Zekâ ile geri dönebilir

Çinli stüdyo, yapay zeka teknolojisini kullanarak dövüş filmi klasiklerini, modern görüntü teknikleri ile yeniden çekmek istiyor.

Trump’tan ‘Tiktok’ kararı

ABD Başkanı Trump, sosyal medya platformu Tiktok’un engellenmesine dair kanunun uygulanmasını 90 gün süreyle erteleyen kararnameyi imzaladı.